Центральна Всеукраїнська 

Онлайн Бібліотека

Українські Реферати


Курсова робота на тему: Стратегічне планування діяльності санаторного днз - Страница 7

Индекс материала
Курсова робота на тему: Стратегічне планування діяльності санаторного днз
Страница 2
Страница 3
Страница 4
Страница 5
Страница 6
Страница 7
Страница 8
Страница 9
Страница 10
Страница 11
Страница 12
Страница 13
Страница 14
Страница 15
Страница 16
Страница 17
Страница 18
Страница 19
Страница 20
Страница 21
Страница 22
Страница 23

Протягом 2003-2004 навчального року функціонувало 9 профілактичних груп. Диаграма 2.2. показує кількість дітей з різними діагнозами.

Рисунок 2.2

Диаграма кількісних показників діагнозів дітей ДНЗ №4

До основних обов`язків медичних працівників дошкільного закладу належать:

  • моніторинг стану здоров`я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм медичної допомоги;

· організація і проведення медичних оглядів, у тому числі, поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;

· здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, навчального навантаження;

· медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;

· проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.

Для здійснення лікувально-оздоровчої, корекційно-відновлювальної роботи в санаторному ДНЗ № 4 обладнуються фізіотерапевтичний, масажний, реабілітаційний, процедурний кабінети, плавальний басейн, приміщення для фітолікування (аромотерапія) і водолікування (циркулярний душ), зал ЛФК, спортзал, спелеокімната тощо. Протягом дня працівники садочку в своій діяльності використовують ціклограму фізкультурно-оздоровчої роботи.

Циклограма 2.1

Фізкультурно-оздоровча робота ДНЗ № 4 протягом дня

№ з/п

Зміст роботи

Ранок

Після ранкової гімнастики

Перед заняттями

В період між заняттями

Перед прогулянкою

Прогулянка

Після прогулянки

Перед сном

Після сну

Вечір

1.

Ранкова гімнастика                    

2.

Масаж:

  • за допомогою

махрової рукавички                    

3.

· лікувально-профілактичний

2-3 курси на рік ( проводить м/с масажу)

4.

· тренування дрібної моторики рук

впродовж дня

5.

· для очей

впродовж дня

6.

· стіп ніг

впродовж дня

7.

· масаж обличчя

2 рази на рік ( проводить інструктор ЛФК)

8.

Прогулянка на вулиці

3 рази на день (4,5 години)

9.

Пробіжка на вулиці                    

Середній та старший вік

10.

Відвідування соляної кімнати та циркулярного душа

2 рази на рік

11.

Полоскання порожнини рота

Щодня після прийому їжі

№ з/п

Зміст роботи

Ранок

Після ранкової гімнастики

Перед заняттями

В період між заняттями

Перед прогулянкою

Прогулянка

Після прогулянки

Перед сном

Після сну

Вечір

12.

Повітряні ванни

Впродовж дня

13.

Самомасаж

Впродовж дня

14.

Гімнастика пробудження                    

15.

Загартовуючі процедури                    

16.

Гімнастика для очей

Комплекси 2 рази на рік (проводить інструктор ЛФК),

окремі вправи проводить вихователь впродовж дня

17.

Дихальна гімнастика

2 рази на рік (проводить інструктор ЛФК)

18.

Профілактика короткозорості

2 рази на рік (проводить інструктор ЛФК)

19.

Профілактика плоскостопості

2 рази на рік (проводить інструктор ЛФК)

20.

Заняття з фізкультури

3 рази на тиждень

21.

Басейн

1-2 рази на тиждень

21.

Дні здоров`я, спортивні свята та розваги.

Впродовж року

Дана циклограма дозволяє наповнити кожен день дитини, проведений у дошкільному закладі, різноманітними формами і методами оздоровчої діяльності.

Весь режим дитячого закладу – це певна система, в якій кожна мить життя дитини є загартування.

День починається з ранкової гімнастики під музику з атрибутами і у полегшеному одязі – залежно від температури повітря. Треба визначити, що будь-який вид загартування диференційований. Не може бути так, щоб в одну мить роздягнути всіх дітей, а в другу – одягти разом усіх. Загальна тенденція – якомога ближче поставити кожну дитину в з оточуючими умовами. Це означає: не переохолодити, не перегріти. Тому на зарядці повесні, а також влітку – можна побачити когось в майці, у капцях.

2. В умивальній кімнаті (після ранкової гімнастики) проводиться масаж за допомогою махрової рукавички. Його діти проводять самі, одягаючи рукавичку на руку. Розтирають шкіру до легкого почервоніння як самі, так і одне одному, в такий спосіб поліпшується кровообіг. Масаж – це засіб терморегуляції, тактильний подразник, заспокійливий засіб для зняття втоми. В кожному дитячому садку використовуються такі види масажу:

Лікувально-профілактичний. Проводить сестра-масажист з відповідною спецпідготовкою за призначенням лікаря. Здебільше процедура проводиться з дітьми, які часто хворіють і малятами, що мають вади постави. Оптимально – 10 сеансів на курс. В середньому за навчальний рік діти з ослабленим станом отримують 2-3 курси масажу.

Тренування дрібної моторики. Це вправи з розряду “пальчикової гімнастики”, які однаково подобаються дітям як молодшого, так і старшого дошкільного віку. Для урізноманітнення вправ вихователі дібрали багато цікавого природного та ігрового матеріалу: кільця - еспандери, каштани, горіхи, шишки, набори пористих губок, маленькі дзиґи, кольорові мотки ниток (для перемотування), набори мотузочків, шнурки для розв`язування та зав`язування вузлів, мозаїку для складання. А ще “горіховий масаж” – затиснувши в долоні , перекочують два волосні горіхи (2-3 сек.). Це активізує енергетичні точки.

Такі прості види масажу використовуємо під час фізкультхвилинок, на заняттях, у перервах між заняттями, на фізкультурі тощо.

Масаж для очей.

Масаж стіп ніг. Це різновид самомасажу, який можна використовувати за будь-яких умов: удома. В дитячому садку, в поході, на тренуванні – як сидячи, так і стоячи. Ми використовуємо різні комплекси вправ, де діти руками погладжують, розминають, розтирають стопи ніг або розминають стопу стопою, виконують колові рухи, згинають та розгинають стопи. М`ячі різного розміру з гладкою поверхнею перетворюються на чудовий масажер, коли їх катати стопами вперед, назад та по колу. Те саме можна сказати про ходіння по довгих та коротких гімнастичних палицях, а також по канату. Використовуємо в роботі й килимки – шипасті гумові або з дерев`яних кульок: це дуже добрий спосіб профілактики плоскостопості.

3. У приміщенні діти знаходяться цілий день у трусах та босоніж. Як тільки дитина поступає в дитсадок її оглядає лікар-педіатр, який робить висновок про стан здоров`я і пропонує форму загартування для даної дитини – з урахуванням її індивідуальних особливостей. Форма одягу для прийняття дітей така:

  • для дівчаток – легенькі сукні та блузи з короткими рукавами,

· для хлопчиків – легенькі шорти і футболка.

Через 2 тижні з дітьми, щойно прийнятими в дитячий садок, починають роботу із загартовування. Дитині пропонують ходити босоніж в групі з наступним збільшенням дозування. Потім діти ходять босоніж та із заголеним торсом в групі постійно.

4. По можливості заняття з дітьми проводяться на вулиці.

5. Перед прогулянкою здійснюється пробіжка на вулиці (кожна вікова група по своїй дистанції: малята стрибають на своєму ганку (ІІ молодша група) Пробіжка теж проводиться диференційовано: одні в капцях, інші – босоніж, хтось в одязі.

6. Перед обідом – обливання ніг контрастною водою(+200С). Обливання починається з ступнів, потім голені.

7. Відвідування соляної кімнати та циркулярного душа.

8. Після їжі – полоскання порожнини рота.

9. Після сну – повітряні ванни, самомасаж, полоскання горла. Гімнастика пробудження, гімнастика для очей, дихальна гімнастика.

10. Заняття з фізкультури 3 рази на тиждень, басейн.

11. Дні здоров`я (1 раз в квартал), спортивні свята та розваги.

Комплекс по реабілітації часто хворіючих (беручи до уваги профіль дитячого садка ) на всіх етапах їх лікування та оздоровлення включає в себе лікувальні та профілактичні заходи. Перші спрямовані на ліквідацію виявлених патологічних змін збоку основних систем і органів, другі – на попереджування захворювань і зміцнення здоров’я дітей.

На рисунку 2.3 прослідковується динаміка захворювання дітей ДНЗ № 4 за останні 3 роки.



Популярні роботи

Останні реферети